דגמים

בגן חובה עוסקים בדגם חוזר ודגם צומח,

אבל העיסוק בדגמים מתחיל הרבה לפני כן.

למה זה נושא חשוב?

משום שזה משפר את התפיסה החזותית, התפיסה המרחבית,

ואת החשיבה המתמטית.

.

אני נוהגת להתחיל עם

העתקת דגמים על ידי בנייה

ומקפידה על שימוש באביזרים שונים.

.

לדוגמה: עם מקלות ארטיק

.

בעזרת קוביות

 

.

וצורות הפלא.

.

.

העתקת דגמים בעזרת מדבקות.

.

חשוב מאוד לשאול את הילדים שאלות, כגון:

מי נמצא בין הריבוע הצהוב לריבוע הירוק?

מי נמצא מתחת לקובייה הכחולה?

מי נמצא מעל הקובייה הורודה?

מי נמצא ליד הקובייה האדומה?

מי נמצא מצד ימין של הקובייה הכתומה?

מי נמצא בפינה השמאלית למטה?

שאלות אלה תורמות ליכולתם של הילדים

להבין ולתאר בצורה מילולית את היחסים במרחב.

.

בשלב הראשון היו תשעה ריבועים ומדבקות גדולות.

בשלב השני יש שלושים מדבקות

.

וכאן ארבעים ושתיים מדבקות.

.

.

בסוף אני עוברת ל-

העתקת דגמים על ידי צביעה.

(בדיוק כמו בביה”ס כשאנו מלמדים חיבור או מהות הכפל למשל

ועוברים מהמחשה תלת מימדית להמחשה דו מימדית,

גם כאן אותו הכלל בדיוק)

.

שלב קשה יותר הוא כשנכנס המושג “סיבוב”.

הילדים צריכים להבין שהמלבן הוא אותו מלבן גם כשהוא עומד על קדקודו.

.

בקרוב: על דגם חוזר ודגם צומח.

 

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *