זה לא סוד שאני אוהבת להפתיע את התלמידים שלי
במשחקים חדשים ולעיתים קרובות.
באותה מידה אני גם אוהבת לגוון את אביזרי המשחק שלי.
היום בחרתי להראות לכם סוגי "קוביות".
מטרתה היחידה של הקובייה היא הגרלת מספר באופן רנדומלי,
אך איזה כיף שאפשר להגביר בעזרתה את הסקרנות וההנאה.
מגדל קוביות
יש משהו קסום במגדל הזה חוץ מהצורה שלו.
לשמוע את הרעש שעושה הקובייה עד שהיא מגיעה למטה,
מזכיר לי קצת את הקזינו.
מאז שיש לי מדפסת תלת מימד, אני מדפיסה בה המון דברים
כמו את שני המגדלים שלפניכם.
.
.
.
.
.
אם אין לכם מדפסת, פשוט הקלידו dice tower והזמינו לכם,
כמו זה מאליאקספס, או זה מאיביי.
ספינר מספרים
משחק אהוב על הילדים שמגיע לרוב עם עיגול באמצע ושלושה עיגולים מסביב.
עדיף לחפש ספינר עם שישה עיגולים מסביב, לששת המספרים שלנו.
אני הדפסתי את הספינר והדבקתי בתוכו קוביות.
.
ומהצד השני
אפשר להזמין ספינר דומה כאן
מכונת מסטיקים
אין אחד שלא מכיר את מכונת המסטיקים הזו.
יש לי אותה כבר שנים רבות ועדיין מחזיקה מעמד.
קונים במקסטוק חרוזים בגודל 16 מ"מ,
כותבים עליהם את המספרים 1-6
ובכל לחיצת כפתור משתחרר חרוז.
אני השתמשתי בשלוש שקיות כאלה.
אפשרות נוספת וזולה יותר היא להשתמש בגולות.
.
.
רולטות
את הרולטה הצהובה רכשתי בזמנו מאליאקספרס,
ניסיתי לחפש אותה היום אך לא מצאתי לצערי.
ניתן לכתוב עליה עם טוש מחיק (יתרון)
וניתן להדביק מדבקות.
.
.
את הרולטה הזו גם הדפסתי והדבקתי עליה מדבקה.
אפשר להשתמש בכל רולטה שיש לכם בבית,
כולל גלגל המזל מאיקאה.
.
.
אחרון חביב אך הכי מגניב לדעתי
הוא המכשיר הגאוני הזה.
.
.
רכשתי אותו בארץ בזמנו
כחלק ממשחק סולמות ונחשים,
רק שאיני זוכרת אם באחת מחנויות הסטוק או בחנות צעצועים.
.
.
ולמה הוא גאוני?
הוא קומפקטי.
שומעים את הקובייה מסתובבת.
הוא מלהיב, שונה ומיוחד.
אפשר לשחק עם הקוביות עצמן, בלי לוח ובמקום דף עבודה.
פאון עשרות ומאות שלמות
מהי העשרת הבאה?
המספר נמצא בין העשרות השלמות __ ו- __
מספר קודם ועוקב.
השלמה ל- 100.
100 פחות המספר שעל הקובייה.
המספר פחות 10.
המספר פחות 1.
.
קוביית חזקות
2 בחזקת כמה שווה למספר שעל הקובייה?
פרק את המספר שעל הקובייה לגורמים ראשוניים.
.
פאונים שונים
כמות המספרים על הפאון נקבעת לפי מספר הצלעות.
8 צלעות: המספרים 1-8
10 צלעות: המספרים 1-10
12 צלעות: המספרים 1-12
20 צלעות: המספרים 1-20
.
אני לא זוכרת את שם המשחק הזה או את מטרת המשחק.
בשימוש חופשי אני בוחרת את מספר הקוביות
לפי גיל התלמיד ורמתו.
כיתות א: אני בוחרת 5 קוביות ומשחקים זוגי ואי-זוגי.
בכל הטלה רושמים (מסמנים בקו) כמה מספרים זוגיים יצאו
והמנצח הוא זה שצבר את מספר הנקודות הגדול ביותר.
כיתות ב: אני בוחרת את 2 הקוביות עם המספרים הכי קטנים
ומשחקים חיבור וחיסור בתחום ה- 20.
כיתות ג: 3 קוביות חיבור וחיסור בתחום ה- 100.
6 קוביות ומחברים רק מספרים זהים.
כיתות ד ומעלה: 3 קוביות בכפל.
מרוויחים גם כפל בחד ספרתי וגם כפל בדו-ספרתי.