בדגם חוזר, יחידת הבסיס הקטנה ביותר חוזרת על עצמה.
הילדים צריכים לדעת לזהות את יחידת הבסיס הזו.
.
.
המשך דגם חוזר
התחילו עם דגמים קלים,
שיחידת הבסיס שלהם כוללת צורה אחת בשני צבעים,
קובייה סגולה, קובייה צהובה.
.
שתי קוביות כתומות ואחת ירוקה.
.
הקפידו לא ליצור קיבעון והשתמשו בחומרים שונים,
כדי שהילדים יפנימו שדגם חוזר לא קיים רק בקוביות בשורה.
במגדל: שתי קוביות צהובות ושתיים אדומות.
.
.
.
שאלו את הילדים: מה יבוא אחרי? מדוע לדעתך?
או: איזה פינגווין צריך לבוא עכשיו? מדוע?
.
כאן מתווסף גם שינוי בכיוון
.
.
השלם דגם חוזר
אחרי שהילדים למדו לזהות את יחידת הבסיס הקטנה ביותר
ניתן לעבור לשלב הבא.
במקום לשאול: מה בא אחרי?
שאלו: מה לדעתכם יבוא כאן?
זהו שלב קשה יותר.
.
.
.
דגם צומח
דגם צומח הוא דגם שגדל או קטן לפי חוקיות מסוימת.
.
כאן בתמונה מספר העיגולים הוורודים גדל כל פעם ב- 1
.
מה יהיה האיבר הבא בסדרה?
.
.
ועכשיו שתי שאלות לדוגמה מתחילת כיתה ז' (!)
.
.
לתלמידים רבים נושא החוקיות זר, קשה ומתסכל.
הם מתקשים לראות את הקשר בין איברים סמוכים
ומתקשים עוד יותר לתאר זאת באופן מילולי.
לכן חשוב להתחיל לעסוק בדגמים בגיל צעיר.
ככל שמתרגלים את זה יותר, עולה רמת ההבנה,
היכולת המילולית משתפרת וכך גם החשיבה המתמטית.
.